תיאורי המקרים המובאים כאן אמתיים תוך שינוי שמות, מקומות וכל פרט מזהה אחר של המעורבים.
המקרה נכתב על ידי מנהל המשבר .
בכול המקרים שותפו אנשי מקצוע ויועצים בהתאם לצורך.
"נייס גיא":
הפעם האשם היה ה"נייס גיא", סם פיצוציות נפוץ וקל להשגה אליו נחשף נער בן חמש עשרה וחצי תלמיד כתה י' בבית ספר תיכון יוקרתי במרכז הארץ ,כמה שבועות קודם.
אימו חד-הורית בעלת מקצוע חופשי, מבוססת ונמרצת שמספרת לי על הבן ועל אחותו הצעירה בת שלוש עשרה תלמידה מצטיינת ואיך "שכל העולם התהפך עליהם" כדבריה כשגילו כי מזה חודשיים הבן לא הולך לבית הספר וכי היו סימני אזהרה אך היא התעלמה מהם בחושבה כי זה משבר נעורים שיחלוף כמו כל משברי הנעורים אותם הכירה סביבה.
"זהו שלא, הילד מחוק, אין עם מי לדבר". היא פחדה על בנה ועל אחותו שאולי תושפע ממנו ובכלל היא עובדת עצות.
האם לא פנתה לעזרת השירותים הקהילתיים במקום בו גרה כיון שלא רצתה שבנה ירשם באיזשהו מקום וזה עלול להפריע לו בחיים. בית הספר אמנם פנה אליה והתריע על היעדרותו של בנה והיא הבטיחה לטפל בכך אלא שכבר אז המצב החמיר במהירות כל כך גבוהה שלא הספיקה להבין מה קורה. במקרה נתקלה במורה מבית הספר של בנה בעת שערכה קניות אשר הפנה אותה אלי.
היה ברור לי כי יש לערב איש מקצוע מנוסה ומוסמך שיסייע בהכוונה, ייעוץ אולי אפילו טיפול בנער המצוי בהתדרדרות שכל יום הולכת וגוברת ואת סופה לא ניתן להעריך כעת. בתוך יום פניתי לבעל מקצוע העוסק באופן ישיר במתמכרים לסמים בגילאים אלו. הפגשתי את האיש עם האם בנוכחותי והחלטנו יחדיו על שורת מהלכים אפשריים לחילוצו של הנער ממצבו. קיבלנו את המלצת המומחה והנער שובץ למסגרת גמילה דרשנית ולא קלה עבורו.
נדרשו מאמצים רבים לשכנעו ויחד עם המומחה אליו פניתי ועם האם, הצלחנו לגרום לו להגיע ליומיים ניסיון ומשם שוב ושוב לעוד יומיים .
הנער נשאר במסגרת חודשים ספורים, לאחר מכן במסגרת המשך אחרת.
בימים אלו , הוא עומד לסיים את התהליך ולשוב לביתו לתכנית מובנית להשתלבות הדרגתית ומושגחת.
הילד, אמו ואחותו נמצאים בתהליך של בניית האמון והתקרבות.